Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Projekt: Dobra Szkoła = dobry zawód, atrakcyjna praca

header

W okresie: 15 grudnia 2016 r. - 14 października 2021 r. w Centrum Kształcenia Ustawicznego i w Zespole Szkół Handlowych w Sopocie realizowany jest projekt  Gminy Miasta Sopotu pt.: „Dobra Szkoła = dobry zawód, atrakcyjna praca”.

Celem projektu jest zwiększenie poziomu zatrudnialności absolwentów szkół w powiecie Sopot m.in. poprzez wzmocnienie atrakcyjności oferty szkół zawodowych, dostosowanie kompetencji zawodowych nauczycieli do wymogów dynamicznie zmieniającego się rynku pracy i usystematyzowanie współpracy szkół z pracodawcami i szkołami wyższymi.

W projekcie wsparcie ma uzyskać blisko 360 osób – zamieszkujących na terenie województwa pomorskiego, uczniów i nauczycieli ZSH Sopot.

Podstawową ofertą będą płatne, 150-godzinne staże zawodowe dla uczniów w zawodach: technik eksploatacji  portów i terminali, technik logistyk, technik informatyk, technik obsługi turystycznej i technik hotelarstwa. Dodatkowo w ramach projektu realizowanych będzie wiele kursów. Wyposażone zostaną nowe pracownie specjalistyczne dla ww. zawodów i pracownia językowa. Uczniowie będą uczestniczyć w spotkaniach z pracodawcami wielu renomowanych firm z wybranej branży.



Również nauczyciele będą mogli wziąć udział w specjalnie przeznaczonych dla nich działaniach (staże, kursy, studia).

Ważnym elementem projektu będzie wypracowanie powiatowego systemu doradztwa zawodowego.

Powyższe działania mają przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności na rynku pracy, uczniów kończących szkoły zawodowe.

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, działanie 3.3. Edukacja zawodowa, poddziałanie 3.3.1. Jakość edukacji zawodowej,  umowa nr RPPM.03.03.01-22-0009/16.

Więcej informacji na stronie internetowej projektu: